24.10.09

Vonnegut is meghalt már

Narzekać też trzeba umieć. Że Polacy potrafią, nikogo nie trzeba przekonywać, ale co jeśli są narody nas tej sztuce przewyższające?

Poniżej przykład najwyższej próby narzekactwa węgierskiego (Finowie może nawet lepsi, ale zwyciężyły sympatie językowe):



znalezione na Dziękuję. Nie słodzę

Minden út feltúrva, minden híd lezárva,
A BKV túl drága, utazunk anyázva.
Nem jön az ellenőr, ha nálam a bérlet,
A Combinót utálom, utazás az élet -
Szomorú vasárnap.

A hétfő mindig sokkal hosszabb, mint a vasárnap,
Külföldön a pörköltet miért hívják gulyásnak?
A Krisnásoktól könyvet kapok, sohase matricát,
A mosóporgyártók miért nem a fiam cuccát mossák?

Nincsen időm tanulni, mert órákra kell járnom,
Hív az ügynök, egy ismerőstől kapta a számom.
Éneklem a panaszdalt, pedig a nyakamon a határidő,

A csillaggal jelölt mezők kitöltése mindig kötelező!

Egyre több a hajléktalan, a szórólap osztó,
Hálapénzt kell fizetnem, de az orvosom prosztó.

Ez egy pesszimista ország, én is pesszimista lettem,
a színházban a cukros zacskók zörögnek mellettem.
Ez egy pesszimista ország én is pesszimista lettem,
a színházban a cukros zacskók zörögnek mellettem.

Gyantáztatok havonta, de senki sem látja,
Lefosott a galamb is, alig mosolygunk egymásra.
A turisták mind azt hiszik, hogy nyereg alatt puhítjuk a húst,

Miért macskaköves az a kevés bicikliút?

Úgyse tudom lerázni a bömbölő fagyis kocsit,
és különben is kérünk még egy nap szabit!
A postán mindig eltűnnek a megrendelt cuccok,
Mindig a legrosszabbkor ragad be a Caps Lock - Caps Lock!

Minden nyáron akkor esik, amikor nyaralok,
Miért nem győz sohasem a magyar válogatott?

Ez egy pesszimista ország én is pesszimista lettem,
a szomszédom meg néptánc órát tart éppen felettem.

Tehetségtelenek lesznek sztárok, bezzeg engem nem fedeznek fel,
a joghurtok kicsik, a sör tényleg meleg, a tej meg nem is tej!

Ez egy pesszimista ország én is pesszimista lettem,
evés után aludnom kell, alvás után ennem.
Ez egy pesszimista ország én is pesszimista lettem,
evés után aludnom kell, alvás után ennem.

Sem szerelmes levél
sem ajánlólevél
sem juharfalevél
sem világútlevél

Csak csekk - csak csekk
Csak csehehehehehehekk
Csak csekk - csak csekk
Csak cseeeeekk

Egy ember ül egy autóban, én állok a leglassabb sorban.
Fűre lépni tilos. A nagyanyám rasszista.
Büdös van, zaj van, mocsok van, nehezen nyílnak a melltartók.
Leállt a gépem, leállt a szerver, tele vagyok vicces levelekkel.
Kettesem sincsen a lottón, nem jön a herceg fehér lovon.
Mindig akkor rossz a lift, amikor leszakad a szatyrom.

Nem rendezünk EB-t és nem lesz soha ingyen sör
Miért van az, hogy oly sok rendőr lefizethető.

Drága a fű és akkor is keveset adnak,
A korrupció az amiből engem mindig kihagynak.

Ez egy pesszimista ország, én is pesszimista lettem,

Az én férjem már két éve nem fekszik le velem!

Ez egy pesszimista ország, én is pesszimista lettem,

Nekem már két éve nem volt csajom! - Jobb is a csajoknak!

Ehetetlen a bio-buláta és még csak nem is fogyok.
A taxis túl sokat beszél, az eladók rém bunkók.
A vonatülések számozása miért nem sorban van?
A kutyám akkor ugrik rám, amikor nagy sár van.
Verseny van az oviban és sehol egy jó szó,
Miért nem épül meg végre a négyes metró?
Az anyósokat szidják pedig az apósokkal több a baj,
Drága az ingyenes oktatás, túl sok a kutyaszar.

Miért keverik Budapestet Bukaresttel össze?
Szar a szinkron és a címnek sincs a filmhez köze.

Ez egy pesszimista ország, én is pesszimista lettem,
Nem mi vagyunk a Janik és holdbázisunk sincsen.
Ez egy pesszimista ország, én is pesszimista lettem,
Nem mi vagyunk a Janik és holdbázisunk sincsen.

Tavaly jobb volt, minden olyan drága,
Miért nem figyelünk egy kicsit egymásra?
Másokon jobban áll minden ruhám,
Nyaranta tél van és télen meg nyár,
Vonnegut is meghalt már.

słowa dzięki uprzejmości pewnego internauty + kilka moich poprawek
(proszę dawać znać, gdybym coś przeoczyła)

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

olvassa el az egesz blog, nagyon jo

aszke pisze...

Köszi szépen! :))